Wong Kar Wai's weelderig bijdrage aan de omnibusfilm EROS, waar ook Steven Soderbergh en Michelangelo Antonioni aan meerwerkten. Een hypnotiserend verhaal over obsessie, onderdrukking en klassenverschillen in het Hongkong van de jaren zestig.
Gong Li speelt een mysterieuze courtisane die haar nieuwste kleermaker (Chang Chen) seksuele diensten verleent, zodat hij zich haar zal herinneren bij elke jurk die hij voor haar ontwerpt. Hun perverse verhouding wordt steeds sterker naarmate haar gezondheid achteruitgaat.
Wong Kar Wai leefde zich voor The Hand uit in de sixties art-direction, vol weelderige interieurs, bloemen, spiegels en een lange reeks chique jurken. In veel opzichten is THE HAND net zo mooi en ontroerend als IN THE MOOD FOR LOVE, maar de personages kunnen niet meer verschillen van de ingetogen, gekwelde geliefden uit Wongs eerdere film. Samen met virtuoos cameraman Christopher Doyle dompelt hij je weer onder in zijn lyrische, melancholieke wereld, zoals altijd met behulp van radicale kadrering, slow motion, een stortvloed aan muziek, aanhoudende regen, weemoed en romantiek. De laatste close-up zindert lang na. Eye brengt zes films van Wong Kar Wai opnieuw landelijk uit. Behalve THE HAND is alles op 4K gerestaureerd.