Frequently Asked Questions

Wat is Directors’ Collection?
Ontdek de wereld van toonaangevende filmmakers. Directors’ Collection is de plek waar auteursregisseurs in de spotlight gezet worden. Laat je inspireren door uitgebreide biografieën, interviews, masterclasses, soundtracks en podcasts, en kijk direct geselecteerde films van deze meesters uit de Cinéart catalogus.

Hoe werkt Directors’ Collection?
Via de website van Cinéart kan Directors’ Collection bezocht worden.
Cinéart heeft een samenwerking met de dienst Audience Player, die faciliteert dat films kunnen worden bekeken via de website. Om de films te kunnen bekijken is het nodig om een account aan te maken bij Audience Player. Dit doe je door op een film naar keuze te klikken. Hierdoor kom je automatisch op een pagina waar je je account aan kunt maken. Als je dit hebt gedaan, krijg je een verificatie e-mail. Zodra je die hebt bevestigd, word je weer teruggeleid naar Directors’ Collection en kun je de gewenste film bekijken.
Voor een vast bedrag per film kun je ervoor kiezen om een film te huren. Wanneer je een film huurt, kun je deze 48 uur na betaling bekijken.

Via welke apparaten kan ik films op Directors’ Collection bekijken?
Directors’ Collection is exclusief toegankelijk via de website van Cinéart. Deze website kan bezocht worden via iedere internetbrowser, vanaf je computer, smartphone of tablet. Wanneer je een film wilt bekijken op je televisie, kan de film via een Chromecast of AppleTV naar je televisie gestreamd worden. Een andere mogelijkheid is om je computer aan te sluiten aan je televisie via een HDMI kabel.

Wat kost een film en hoe betaal ik?
De prijzen van de films zijn afhankelijk van hoe nieuw of oud de film is. Voor het huren van een film betaal je €2,99 tot €4,99 per film.
De film kan betaald worden met iDeal of Credit Card.

Ik heb een promotiecode. Waar voer ik die in?
Wanneer je de gewenste film wilt gaan betalen, staat er onder de velden waar betalingsgegevens ingevuld kunnen worden een optie Voeg voucher- of giftcardcode toe. Wanneer je hierop klikt kun je de code invullen.

Hoelang kan ik mijn film bekijken?
Een huurfilm is 48 uur te bekijken na aankoop. Wanneer je de film gepauzeerd hebt en later wilt terugkijken, kun je rechtsbovenin naar je account navigeren naar 'mijn films'.

Waar is Directors’ Collection te bekijken?
Directors’ Collection is alleen beschikbaar in Nederland.

Moet ik lid zijn om films te kopen?
Je hoeft geen betaald lid te zijn van Directors’ Collection om films te bekijken, je betaalt hier per film. Wel is registratie bij Audience Player nodig om de films te kunnen huren.

Mijn film start niet / hapert / buffert. Wat moet ik doen?
Is je internetverbinding bekabeld via je eigen netwerk? Dit kan helpen, voor zowel computer als televisie. Wi-Fi is soms niet sterk genoeg. Je kunt de snelheid van je internetconnectie via een speedtest controleren.
Het kan soms helpen om overige programma’s af te sluiten, wanneer er veel actief zijn op je device.
Een andere mogelijkheid is om de resolutie van de beeldkwaliteit iets te verlagen, middels de instellingen rechts onderin het afspeelscherm.

In welke kwaliteit kan ik de films bekijken?
Dit hangt af van hoe oud of nieuw de film is. De meeste van onze films zijn in HD (High Definition) te bekijken, maar sommige oudere films zijn alleen in SD (Standard Definition) te bekijken.

Kan ik de film ook downloaden en later bekijken?
De film moet binnen 48 uur bekeken worden via een internetverbinding.
Een download-to-go optie, waarbij de film gedownload kan worden op het apparaat en meegenomen kan worden, is niet beschikbaar.

Hoe zet ik ondertitels aan of uit?
Via een knop rechts onderin het afspeelscherm kunnen de gewenste ondertitels aan- of uitgezet worden.

Hoe zet ik een dub aan of uit?
Via een knop rechts onderin het afspeelscherm kan de beschikbare en gewenste dub aan- of uitgezet worden.

Hoe blijf ik op de hoogte van updates op Directors’ Collection?
Leuk dat je op de hoogte wilt blijven! Via de Cinéart nieuwsbrief blijf je op de hoogte van alles wat nieuw is, ook op Directors’ Collection. Schrijf je hier in.

Mijn vraag staat er niet tussen, wat moet ik doen?
Wanneer je er met deze vragen niet uit komt, kun je contact opnemen met Cinéart via support@cineart.nl. Wij doen ons best je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief